Tego dnia samodzielnie poćwiczyli prezentowanie swojej opinii na temat, który brzmiał: [b]Czy segregowanie śmieci jest potrzebne? [/b]Uczniowie podzielili się na grupy, by następnie na forum klasowym wyrazić swoje zdanie. Obrady przybrały różne formy – rozpoczynając od indywidualnych wystąpień, przez ćwiczenia praktyczne, aż po scenki z użyciem dramy. Uczniowie podczas dyskusji wyjaśniali istotną potrzebę segregowania śmieci, wymieniali sposoby wykorzystania odpadów, rozróżniali ich rodzaje, potrafili je posortować oraz posługiwali się pojęciami segregacja i recykling. Dzieci podczas zajęć podkreśliły swoją świadomość konieczności segregowania śmieci, która jest szansą na uporanie się ze stertami zalegających na wysypiskach odpadów oraz szansą na pozostawienie następnym pokoleniom czystego środowiska.
[zdjecie=670] [b] Film autorstwa pani Marii Lerch. [/b] [film=161]