XV Rajd Górski Młodzieży Powiatu Pszczyńskiego

wpis w: Aktualności | 0

W rajdzie udział wzięli członkowie kół turystycznych POPP z Gimnazjum w Suszcu, Szkoły Podstawowej w Radostowicach, UKST DIABLAK i Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie. Poniżej prezentujemy relację kół turystycznych z PZS 2 i Gimnazjum w Suszcu.

[b]RELACJA Z PZS 2…[/b] [i]Piękną jesienną sobotę 5 października 2013 r. uczniowie Szkolnego Koła Turystyczno – Sportowego ” Na szczycie” spędzili wędrując po Beskidach. Po raz kolejny uczniowie PZS 2 wraz z p. Anią Kozińską wzięli udział w XV Rajdzie Górskim Młodzieży Powiatu Pszczyńskiego. Tego roku wędrowali po Beskidzie Małym. Drużyna „Na Nogach” przeszła [b]trasę numer 5 prowadzącą z Czernichowa, przez Czupel na Magurkę Wilkowicką [/b]gdzie znajdowała się meta rajdu. Wraz z innymi uczestnikami, m.in. podopiecznymi Świetlicy Socjoterapeutycznej mogliśmy podziwiać panoramę nie tylko Beskidu Żywieckiego ale nawet samych Tatr. Pod Schroniskiem PTTK na Magurce zostały rozdane nagrody dla uczniów, którzy najlepiej rozwiązali quiz wiedzy o Beskidzie Małym. Miło było poczuć ciepło jesiennego słońca na naszych twarzach…Kolejnym razem pewnie zamiast w liściach będziemy wędrować w białym puchu.
[/i] [galeria=109] [b]RELACJA GIMNAZJALISTÓW Z SUSZCA…[/b] Uczniowie Gimnazjum Publicznego w Suszcu wraz z opiekunami, w ramach koła turystyczno – regionalnego Powiatowego Ośrodka Pracy Pozaszkolnej wyruszyli o 7.30 autobusem z PTTK-u Pszczyna do Łodygowic. Podzielono nas na dwie grupy: „Kasztany”- jej opiekunem była pani Jadwiga Czekaj i druga pod nazwą „Gargamele” pod opieką pana Jarosława Słysza. Pomysłodawczynią i kierownikiem wycieczki była pani Ewa Kine. Podczas podróży przewodnik opowiadał ciekawostki na temat historii Bielska Białej i Beskidu Małego. Informacje te przydały się potem, gdyż na jednym z postojów rozwiązywaliśmy quiz, dotyczący Beskidu Małego i okolic. Po pokonaniu trasy do Łodygowic, dalej wyruszyliśmy pieszo ulicą Turystyczną na szlak. Rano pogoda nie zapowiadała się dobrze, było zimno i nad nami unosiła się gęsta mgła, ale rześkie powietrze dodawało energii. W miarę upływu czasu pogoda się poprawiała i zza chmur wyjrzało towarzyszące nad w drodze słońce. Na pierwszym postoju podziwialiśmy krajobraz i panoramę gór, przewodnik udzielił też kilku wskazówek: „Nie śmiecić!, nie hałasować!, patrzeć pod nogi!.” Po odzyskaniu sił ruszyliśmy równomiernym krokiem pod górkę kamienistym szlakiem. Co pewien czas robiliśmy sobie przerwy, podczas których mogliśmy napić się, zjeść posiłek i odpocząć. Dla zabicia nudy w czasie wędrówki zbieraliśmy śmieci, zostawione przez innych turystów, a nasi opiekunowie byli z nas bardzo dumni. Ciętymi ripostami rozweselał grupę nasz anglista pan Słysz, który motywował nimi do zdobycia szczytu. W końcu wyszliśmy na Czupel(975 m n.p.m.). Widoki górskie zaparły nam dech w piersiach. Gdy znaleźliśmy się na szczycie, zostaliśmy nagrodzeni za nasze trudy ciepłym wiaterkiem i słońcem oraz świadomością pokonania własnych słabości. W schronisku wypiliśmy ciepłą herbatę i zjedliśmy smaczny posiłek. Potem nastąpiło rozdanie nagród oraz poznanie poprawnych odpowiedzi quizu. Następnie zeszliśmy łatwiejszym szlakiem na dół. O godz. 17.00 byliśmy już w Suszcu.
Był to bardzo aktywnie i zdrowo spędzony dzień. Udowodniliśmy sami sobie, że przyjemniej i ciekawiej można wypoczywać w górach na rajdzie niż w domu przed komputerem.
[galeria=110]

Drużyna JEDYNKA z SP 1 w Pszczynie pod opieką pani Danuty Abramowicz-Heczko wybrała trasę, która prowadziła niebieskim szlakiem z Czernichowa na Rogacz- Czupel- Magurkę- Przegibek.
[galeria=114] [b][url=http://www.pttk-pszczyna.slask.pl/index_newsy.php?id_news=1104]TUTAJ oficjalny komunikat z rajdu[/url][/b]